Το πρώτο τμήμα του Κυπριακού Σιδηροδρόμου, που συνέδεε την Αμμόχωστο με τη Λευκωσία, συμπληρώθηκε τον Οκτώβριο 1905, και στις 21 του ιδίου μήνα έγιναν τα επίσημα εγκαίνιά του, παρουσία του άγγλου Αρμοστή. Στα επόμενα χρόνια ο σιδηρόδρομος επεκτάθηκε και σε άλλους προορισμούς ―δεύτερο τμήμα: Λευκωσία-Μόρφου (31 Μαρτίου 1907) και τρίτο τμήμα, έως Ευρύχου (14 Ιουνίου 1915).
Η βελτίωση του οδικού δικτύου της Κύπρου οδήγησε σε σταδιακή αναστολή λειτουργίας ή υποβάθμιση κάποιων τμημάτων του Κυπριακού σιδηροδρόμου, με τελική διακοπή της λειτουργίας του στις 31 Δεκεμβρίου 1951· το τελευταίο τραίνο πραγματοποίησε τη διαδρομή Λευκωσίας-Αμμοχώστου.
Εγκαίνια σιδηροδρομικής γραμμής Αμμοχώστου-Λευκωσίας, Οκτώβριος 1905 (Φωτογραφία Θ. Ν. Τουφεξή). [Ανήκει στον Πάνο Λοΐζου (Λονδίνο)]
Μία ακόμη άποψη του σιδηροδρομικού Σταθμού Αμμοχώστου (1913)
Σπάνια φωτογραφία (δεκαετίας 1920) που αποδίδει παραστατικά την «ατμόσφαιρα» στο σιδηροδρομικό Σταθμό Αμμοχώστου. Δύο τουρκάλες ετοιμάζονται για επιβίβαση ενώ πίσω περνά πλανόδιος βρακοφόρος καφετζής! [Ανήκει στον Πάνο Λοΐζου (Λονδίνο)]
allikypros.wordpress.com
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου