Οι Κύπριοι στον Γαλλικό στρατό. Επιστολή του Κυπρίου πολεμιστή Θ.Ι Παπαδόπουλου δημοσιευμένη στην εφημερίδα "Ελευθερία" ημερομηνίας 24 Ιουλίου 1915. (Α΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ)

Ο Θ.Ι Παπαδόπουλου από το χωριό Γενάγρα της Μεσαορίας ο οποίος κατετάγη στις τάξεις του Γαλλικού στρατού στην πολύ χαρακτηριστική επιστολή του προς τους συγγενείς του γράφει από το Ολκάτ της Γαλλίας την 23η Μαΐου 1915. "Αγαπητέ Ιωάννη, Μάθε ότι βρίσκομαι στον Ευρωπαϊκό πόλεμο δηλαδή στη Γαλλία. Από επτά μηνών βρισκόμαστε διαρκώς στα προχώματα και μέχρι την 9η Μαΐου έχω γυρίσει σχεδόν όλα τα προχώματα. Ήμασταν στο δεξιό και τώρα ήρθαμε στο Βέλγιο, δηλαδή στο Αρράς. Στις περιπτώσεις που διενεργείτο επίθεση ήμασταν ολόκληρος ο Ελληνικός λόχος με Έλληνα ανθυπολοχαγό ο οποίος τραυματίστηκε την 9η Μαΐου. Συνεχίζοντας την επιστολή του αναφέρει ότι μόλις δόθηκε το σύνθημα της γενικής επίθεσης εξήλθαμε από τα χαρακώματα και προχωρήσαμε τρία χιλιόμετρα και κατέλαβαν από τους εχθρούς τρείς γραμμές προχωμάτων, 12 κανόνια, 10 μυδραλιοβόλα (είδος βαρέως πολυβόλου) και 500 αιχμαλώτους μόνο από το σημείο που μαχόμασταν εμείς. Στη συνέχεια ό Θ.Ι Παπαδόπουλου αναφέρει στην επιστολή του: Τραυματίστηκα και εγώ ελαφριά με μία σφαίρα στο χέρι. Από 12 ημερών είμαι στο νοσοκομείο. Τώρα το δεξί μου χέρι μου είναι σχεδόν καλά. Η πληγή είναι πάνω από την αγκώνα στο χοντρό μέρος του χεριού μου. Η σφαίρα πέρασε στο άλλο μέρος του χεριού μου και πιστεύω ότι τουλάχιστον μετά από 10 μέρες θα φύγω από το νοσοκομείο και θα επανέλθω στο σύνταγμα μου. Ελπίζουμε ότι ο πόλεμος δεν θα διαρκέσει πολύ γιατί εξαντλήθηκε ο στρατός και των μεν και των δε. Εμείς τουλάχιστον δεν στεναχωρηθήκαμε από την στέρηση τροφής αλλά οι Γερμανοί υποφέρουν πολύ. Όταν κυριεύσαμε τις τρεις γραμμές των προχωμάτων των Γερμανών δεν βρήκαμε τίποτα ούτε ένα ψωμί. Πως ζουν αυτοί οι άνθρωποι είναι άξιο απορίας. Αυτά είναι τα νέα του πολέμου αναμένω να μου γράψεις και τα δικά σας νέα". Μέσα από το γράμμα του ο Θ.Ι Παπαδόπουλου δίνει μια αρκετά αντιπροσωπευτική εικόνα του πολέμου. Περιγράφει τον τρόπο που τραυματίστηκε και τις συνθήκες υπό τις οποίες υπέστησαν κακουχίες και βάσανα στο μέτωπο. Χαρακτηριστική είναι επίσης η αναφορά του με αριθμητικά δεδομένα όσον αφορά τα πολεμοφόδια που κάτεσχαν από τον εχθρό γεγονός που αποδεικνύει την σημαντικότητα τους κατά την περίοδο του πολέμου.

 - See more at: http://www.europeana1914-1918.eu/en/contributions/4833#sthash.TgjiJp1a.dpuf

Σχόλια